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특장차

㈜한국토미·㈜제이원CST, 뛰어난 성능을 자랑하는 '마이티 에어서스펜션(Air Suspension for HMC Truck - Mighty)' 출시

진동 감소, 승차감 향상, 차량 높이 조절 기능으로 프리미엄 구축
Upgrade to Premium Truck by reducing vibration, improving rideability and adding Leveling Control System.

서스펜션은 현가장치라고도 부르며 차축과 차체를 연결하는 장치로 자동차에 꼭 필요한 부품 중 하나이다. 주행할 때 차축이 도로에서 받는 진동 또는 충격을 흡수하여 직접 전달되지 않도록 하여 차체 및 화물의 손상을 방지하고 승차감을 좋게 한다. 이 외에도 회전할 때 운전자가 원하는대로 조정할 수 있는 안정성을 높여준다.


서스펜션의 종류는 방식에 따라 여러 가지로 분류된다. 그 중에 에에서스펜션은 기존에 사용하는 메카니컬 서스펜션 대신 에어 쿠션을 이용한 방식으로 뛰어난 승차감을 제공하기 때문에 고급 차량에 많이 사용된다. 특히 상용차에 사용할 경우 부가가치가 창출되어 수요가 점점 늘어나고 있다.


기존에 사용하는 메카니컬 서스펜션은 스프링 상수가 항상 일정하지만 에어서스펜션은 적재량에 따라 스프링 상수가 변화되어 더욱 부드러운 승차감을 제공한다. 또한, 적재량에 따라 차고가 변동되지 않고 차고를 일정하게 유지하여 주기 때문에 주행의 안정감이 높아진다. 그래서 미술품, 전자제품, 음료, 방송 장비 등 적재품 보호가 중요한 차량에 주로 장착하여 무진동이라는 별명까지 얻을 정도로 널리 알려졌다. 일반 차량의 장착 수요도 점점 늘어나는 추세이다.




마이티 차량에도 에어서스펜션을 장착하는 경우가 종종 있었으나 기존 차량은 유압식 브레이크를 사용하고 있기 때문에 에어서스펜션을 장착하기 위해서 에어컴프레셔를 추가로 장착해야 되어 시간과 금전적으로 부담이 있었다.


하지만 최근 출시된 마이티 고하중용은 풀 에어 브레이크 시스템이 탑재되어 에어서스펜션을 장착하기 용이해졌고 현대자동차 특장팀과 한국토미는 마이티 고하중용 차량에 후륜에어서스펜션 장착을 연구하게 되었다.


마이티에 장착된 에어서스펜션은 핸드릭슨 제품이다. 핸드릭슨 모델 중에서도 가장 안정적인 HAS230을 사용했으며 ㈜제이원CST와 한국토미가 협업을 통해서 오랜 시장 경험을 토대로 한국 시장에 적합하도록 발전시켰다. 특히 품질의 안정성, 부품 수급의 용이성, 장착 및 정비의 편리함을 고려하여 선택된 제품이다.

이번 마이티 고하중 차량 중 윙바디, 냉동탑차 등에 창착을 확대하여 기존의 에어서스펜션 시장에 추가적인 시장을 늘리려는 목표를 가지고 있다.




한편, 핸드릭슨은 100년이 넘는 전통을 가진 회사로 북미 에어서스펜션 시장에서 선두를 다투는 업체이다. 20년 전 한국 시장에 진출했지만 우여곡절 끝에 철수를 했다. 2010년에 ㈜제이원CST(대표 김동중)을 한국 총판으로 선정하고 한국 시장에 성공적으로 안착했다. 이 후 ㈜제이원CST는 전문성을 바탕으로 핸드릭슨과 협업을 원활히 이끌면서 트럭과 트레일러 시장에서 대표적인 에어서스펜션 브랜드로 알려지게 되었다. 특히 ㈜제이원CST와 한국토미의 협업으로 현대자동차 파워텍에도 에어서스펜션을 공급하고 있다.


엔지니어 출신인 ㈜제이원CST 김동중 대표는 약 30년 동안 상용차 시장에서 전문지식과 경험을 바탕으로 핸드릭슨 제품을 단순히 유통하는 것을 넘어서 시장과 고객 상황에 맞게 응용하고 제조사와 시장의 격차를 줄이려는 노력을 하고 있다고 밝히며, 에어서스펜션뿐 아니라 전기버스용 브레이크 시스템 등을 시장에 공급하고 있으며 기술력을 바탕으로 소비자가 요구하는 특성을 반영한 자체 설계를 통해 개발된 자동축하강장치도 공급하고 있다는 설명을 덧붙였다.


Suspension is the device that connects the axle to the body and is one of the essential parts for a vehicle. When driving, the suspension absorbs vibration or shock of the axle from the road. it prevents direct transmission of the shock or vibration to the body, prevents the body and cargo from damage, and improve the rideability. In addition, it increases the roll stability.


The types of suspension are classified in various ways. Among them, An Air suspension is often used in high-end vehicles because it provides excellent rideability using air cushions instead of conventional mechanical suspensions. In particular, when used in commercial vehicles, added value is created, and demand is increasing.


The existing mechanical suspension has a constant spring constant, but the air suspension has the various spring constant depending on the load, providing a smoother ride. In addition, since vehicle level is kept constant without changing according to the loading amount, the stability of driving is increased. Therefore, it is widely known to the extent that it is even nicknamed "vibrationless Vehicle". It is mainly mounted on vehicles where the protection of loading items such as art, electronics, beverages and broadcasting equipment which are important. Demand for Air suspension is getting extended gradually to general vehicles.


Mighty vehicles of HMC were often equipped with air suspension, but since conventional vehicles use hydraulic brakes, it takes more time and financially burdensome to install additional air compressors to install the air suspension. However, the recently released Mighty High Loader of HMC is equipped with a full air brake system, making it easier to install an air suspension, while Hyundai Motor's special team and Korea Tomy have studied the installation of a rear air suspension in Mighty High Loader.


The air suspension fitted to Mighty is a Hendrickson product. It used the most stable HAS230 among Hendrickson models, and through collaboration between Jwon CST and Korea Tomy, it has been applied to suit the Korean market based on long market experience. In particular, it is a product selected in consideration of quality stability, ease of supply and demand of parts, and convenience of installation and maintenance. It aims to expand the installation of Mighty's high-load vehicles in wing bodies and frozen tower cars to increase additional markets in the existing air suspension market.


Meanwhile, Hendrickson is a company with more than 100 years of tradition and is a leader in the North American air suspension market. It entered the Korean market about 20 years ago, but withdrew after many twists and turns. In 2010, Jwon CST (CEO Kim Dong-joong) was selected as the Korean distributor and successfully settled in the Korean market. Since then, Hendrickson has become known as a representative air suspension brand in the truck and trailer market of South Korea by smoothly leading collaboration with Jwon CST based on its expertise. In particular, HAS230 was supplied to Hyundai Motor's PowerTech Truck through collaboration between Jwon CST and Korea Tomy.


Kim Dong-Joong( David Kim ) CEO of Jwon CST who is the engineer and has been expertized on commercial vehicle system & market for about 30 years, said, "we have not been just selling Hendrickson product in the market but trying to apply Hendrickson products to suit Korea market and customer situations by reducing the gap between the supplier & the customer.“


Jwon CST supply air suspension as well as brake systems for electric buses and supply self-designed automatic auxiliary axle control devices so called (SACS, Smart Axle Control System) based on its long-term experience for customers requirement of commercial vehicle.

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